Pages

Thursday, November 16, 2017

Smart shopping: tips & tricks



Nakon dužeg vremena došao je red na jedan nekozmetički post. Odlučila sam da sa vama podelim kako da na najbolji način pametno kupujete i uštedite novac. Nedavno sam shvatila da baš, baš retko nešto kupim po punoj ceni, jer uglavnom pratim sniženja, akcije i rasprodaje. Ako sam nešto kupila regularno znači ili da mi se jaaako dopalo (pa sam se plašila da se ne rasproda) ili mi je hitno trebalo. U svim ostalim situacijama, volim da pametno kupujem. 
Kojih pravila se ja pridržavam pročitajte ispod...




Dakle, bez obzira da li se radi o kupovini deterdženta za veš, nutele, šminke ili odeće bitno je pratiti kataloge radnji u kojoj kupujete. Neću sigurno juriti sitnice da bih uštedela svaki dinar, ali pošto u blizini imam sve veće markete, kada mi treba nešto konkretno (a da je malo skuplje) pregledaću da li je i u kojoj radnji trenutno sniženo. Na našu sreću pojavljuje se sve više i više domaćih sajtova na kojima veoma pregledno možete uporediti cene na više mesta. Idealno.rs je jedan od njih. Ima tu puno kategorija bez obzira na to šta najviše kupujete, ali je meni kozmetika ipak primarna, kao i stvari za kuću. 


Ukoliko govorimo o online kupovini, podsetiću vas na post koji sam već pisala na tu temu (klik) gde možete pogledati na koji način ja kupujem sa omiljenih sajtova. U ovom slučaju je, po mom mišljenju, najbitnije da ste pretplaćeni na novosti. Tako, možete uvek saznati kada su sniženja ili akcija besplatne dostave za našu zemlju. Bitno je da napomenem da uvek računate da morate platiti PDV na pakete iz inostranstva, a ako se desi da vas carnici preskoče neka to bude lepo iznenađenje. Meni na pakete iz Amerike gotovo uvek naplate PDV.


Kada su sama sniženja u pitanju, a pod tim podrazumevam sezonska, najavljena sniženja, mislim da je najbitnije ne čekati previše (ako vas nešto konkretno zanima i to ste čekali da kupite) i ići u kupovinu radnim danom pre podne. Bar u Beogradu je takva situacija da vikendom nikako ne preporučujem odlazak u tržni centar, a posebno Ušće (naročito ako je loše vreme) jer ćete najveći deo vremena odvojenog za šoping provesti u kolima tražeći parking mesto. Ako vam ne treba ništa konkretno, onda slobodno sačekajte da počnu drugi ili treći krug sniženja, pa uštedite još više.


Ukoliko pratite radnje i brendove koje volite na društvenim mrežama lako možete biti u toku i saznati među prvima za posebne popuste, koji se dešavaju određenim danima- kada je rođendan nekoj radnji ili celom šoping centru, kada je šoping veče, a kod online kupovine najbitniji dan u godini je definitivno crni petak. Kod nas sam koncept još uvek nije zaživeo u smislu da popust od 20-30% ne može biti najavljivan kao "dan šok cena" jer svi znamo šta pravi popusti znače- minimum 50%. Ja se jako radujem ovogodišnjem crnom petku, jer ako poručujete nešto iz Amerike velika je šansa da ćete fino uštedeti. Ipak, morate biti brzi jer se sve brzo rasproda.


Još jednom da spomenem, da se i mi polako budimo i idemo za svetom. Sajtovi sa uporednim cenama postoje već neko vreme, ali nisu dovoljno istraženi. Pretpostavljam da većina nas voli da proveri cene pre kupovine, posebno ako se kupuju bitne stvari. Sigurna sam da kada se još brendova i prodavnica uključi u celu priču, imaćemo i mi načine da pametno kupujemo (npr. kozmetiku). Svojevremeno sam u godišnje favorite svrstala i jednu domaću aplikaciju za telefon, a u pitanju je Laud Up. Tamo, kada nešto kupite, okačite, pa drugi mogu da vide gde je kupljeno i po kojoj ceni i ja tako zaista saznam za puno akcija i proizvoda. 

Koristite li vi neke od načina za pametnu kupovinu i koje?
Pozdrav :)

No comments:

Post a Comment