Pages

Friday, July 7, 2017

SUMMER HOLIDAY WITH A BABY



Posle dužeg vremena, imate priliku da čitate bebi post, a da nije klasična recenzija, već moje iskustvo. Znam da je pomisao na prvo letovanje sa bebom mnogim mamama stresna, pa je tako bio i sa mnom slučaj. Najveći strah sam imala od toga kako će se beba privići na novu sredinu (jer sam čitala da se dosta dece razboli na prvom letovanju, ili da odbijaju hranu) kao i da ne zaboravim da ponesem nešto jako bitno (kao da ne postoje prodavnice). Mi smo odlučili da idemo u Crnu Goru, zbog blizine, sa mojim roditeljima, kako bi ipak imali pomoć. Naredno letovanje nas čeka krajem avgusta i idemo samo nas troje, pa je ovo putovanje zaista poslužilo da vidim kako će stvari funkcionisati...




Trebalo je da idemo sredinom juna, kada još nisu velike vručine, ali teško je bilo uklopiti obaveze i odmore za četvoro ljudi, pa je ipak polazak bio krajem meseca, tj. 26. juna. Ja duuugo nisam bila u Crnog Gori i sada zaista mogu da kažem da nije nenormalno toplo kao u Grčkoj (doduše tamo smo uvel letovali mesec dana kasnije). Moj muž i tata su putovali kolima, a moja mama, beba i ja avionom. Nisam želela da mučim bebu vožnjom u kolima, jer jedva izdrži do Valjeva, pa se avion učinio kao bolja opcija. Bukvalno "učinio" jer ćete videti šta se desilo pri povratku, kada dođete do pred kraj posta. Nije prespavala let, kao većina beba, jer je bilo dosta dece u avionu koja su plakala, pa se probudila baš pred poletanje, iako je spavala pri samom ulasku u avion. Znate da bi zbog pritiska trebalo da date bebi pri poletanju/ sletanju ili dudu (ako je koristi) ili da sisa/ pije iz flašice, pa sam tako i ja uradila. Malo je pila sokić, malo sisala dudu, pa nije bilo nikakvih problema. Let do Crne Gore je jako kratak pa smo malu pauzu u vazduhu iskoristili da pojede kašicu kako bi bila mirna. Odmah nakon jela morao se ponovo staviti pojas, što je njoj nije nimalo svidelo i htela je bukvalno da iskoči iz njega, pa sletanje nije prošlo najbolje. Vrištala je, duda je ispadala iz usta, ali se smirila čim sam mogla da je odvežem. Problem sa bebom od 13 meseci je što bi radije istraživala i šetkala se po avionu nego sedela vezana, ali šta da se radi :)


Bili smo smešteni u malom mestu kod prijatelja. što mislim da je odlična opcija ako putujete sa bebom. Mi smo išli par večeri u druga mesta, nakon što bi ona zaspala i zaista mislim da nam gužva ne bi prijala za mirne šetnje kakve smo imali u Bijeloj. Vodu smo znali da obožava jer smo nekoliko puta bili na bazenima, tako da je i na moru bila ista situacija. Malo joj je bio čudan slan ukus vode, ali se brzo navikla. Tamo se malo ranije budila nego kod kuće (oko 7h) pa smo nakon doručka odlazili na plažu i bili do 10.30h, pošto već tad sunce lepo upeče. Ona bi nakon toga spava.a 2.5h (kod kuće je to maksimum 1.5h, ali ju je brčkanje umaralo), a potom bi bili ili u dvorištu u hladu ili u apartmanu, usledio bi ručak, još malo igranja i povratak na plažu oko 16.30- 17h, sve do 18.30h. Najveći problem koji smo imali jeste što ona i dalje odbija da jede bilo šta što nije potpuno izblendano, pa smo nosili blender i spremala sam joj sve na isti način kao i kod kuće, pošto kupovne kašice ne voli (jedva ponekad voćnu pojede, poput te u avionu). Jela je odlično, ručak čak i bolje nego inače, ali joj se crnogorsko voće nije puno svidelo, hehe.


Što se tiče kreme za sunčanje koju smo koristili, verovatno ste videle da je u pitanju Eucerin i ja sam njom prezadovoljna. Nije puno dobila boje, ali to zaista ne smatram bitnim. Nisam preterivala sa mazanjem i dva puta u toku jednog boravka na plaži je bilo sasvim dovoljno. Za Italiju planiram da napravim spisak stvari koje nosimo na plažu i svaki put čekiram da li je sve spakovano, jer je bilo situacija kada smo se po 5 puta vraćali u smeštaj (koji je bio na 50 m, ali ipak se čovek umori kada svaki čas mora da se vraća). Takođe, obavezno birajte smeštaj koji je blizu plaže, kako iz tog razloga, tako i zbog povratka sa plaže, kada sunce postane jače, da beba ne bi izgorela (a i da biste što duže mogli da budete na plaži). 


Što se tiče putne apoteke, ja sam odlučila da ne nosim ništa baš iz razloga što idemo u Crnu Goru, kod prijatelja, pa bismo se snašli i da je (ne daj Bože) nešto trebalo (plus, tetka koja mi živi u Kotoru je farmaceut). No, zdravstveno osiguranje smo uplatili, kao i pred svaki put. Za Italiju, planiram da ponesem nešto osnovno, jer je ipak drugačija situacija nego sad. Javljalo joj je malo crvenilo po obrazima nakon plaže, ali bih joj mazala Weleda kremicu nakon umivanja i situacija bi se smirila nakon 10ak minuta. Nakon jutranjeg povratka sa plaže, ona bi se brčnula u bazenčiću na terasi i samo bih joj guzu dodatno okupala, a regularno kupanje smo ostavljali za popodnevni povratak sa plaže, pre večere. Kosicu sam joj samo jedno veče prosušila fenom, jer je duvao vetar, dok je svaki drugi dan sušena prirodno, u šetnji. Ja fen uvek nosim na more, jer sušim svoju kosu (mrzi me da čekam po sat da je ne vežem, a ako je vežem ne osuši se nikad), ali ako ga do sada niste nosili, ipak ponesite, jer na svakom primorju ume da bude vetrovito.


Kao što rekoh jedini problem na celom letovanju, pojavio se pri povratku kući. U trenutku kada je trebalo da se ukrcamo u avion, obavestili su nas je će se let obaviti sa aerodroma u Podgorici, umesto iz Tivta, i da nas čekaju autobusi koji će nas prevesti do tamo. Bilo je dosta ljudi sa decom i svi smo poludeli. Kao šlag na tortu, niko nam se čak nije ni izvinio. Moj muž i tata su već krenuli kolima za Srbiju sa svim koferima i ja ipak donosim odluku da pomerimo let za ujutru i vratimo se još jednu noć u Bijelu. Srećom, pa smo bili kod prijatelja i imao je ko da dođe po nas, jer inače ne znam šta bih radila, posebno jer nisu znali kada će tako avion iz Podgorice poleteti (oko 22h). Jedva su uspeli da nam promene kartu za sutradan ujutru, pa smo se dan kasnije vratili kući.


Sve u svemu, bez obzira na taj peh, prvo letovanje sa bebom je bilo divno i puno je značilo što su baka i deka išli sa nama, kako bi smo i mi malo više uživali u moru nakon godinu dana pauze. Jako se radujem i željno iščekujem kraj avgusta i put u Italiju i mislim da nam je ovo iskustvo dosta značilo. Već imam predstavu kako ćemo funkcionisati i šta je neophodno spakovati. 

Kako je prošlo vaše prvo letovanje sa bebom?
Pozdrav :) 

No comments:

Post a Comment