Pages

Monday, January 14, 2019

Body and mind care after pregnancy



Kada sam vas na fejsbuku upitala zanima li vas ovaj tip posta dosta vas je u komentaru, a i privatnoj poruci izrazilo interesovanje. Stoga, rešila sam da vam ga odmah i napišem, dok su mi utisci sveži. U njemu će biti reči ne samo o proizvodima koje koristim nakon porođaja (jer ipak je ovo "beauty" blog), već i o tome kako se vratiti u svoje "normalno" stanje u glavi, iako je sve promenjeno zauvek zbog novog člana porodice. Meni je ovog puta sve bilo potpuno drugačije nego pre dve i po godine, kako sama trudnoća i porođaj, tako i osećaj po povratku kući iz bolnice. Da ne dužim sa uvodom, već da počnemo...



Nega tela i kose 
(što se tiče nega lica, ona je nepromenjena, jer ni u trudnoći, a ni posle, nisam imala nikakve probleme, niti mi je koža tražila poseban režim nege, drugačiji od dosadašnjeg)


Ako me redovno pratite, znate da sam tokom trudnoće koristila isključivo prirodne kupke, a pošto su najpovoljnije- Alverde tuširalice su bile moj najčešći izbor. Nisu najbolje koje možete naći, ali su u skladu sa svojom cenom. Naravno, povremeno sam se čašćavala sa nekim skupljim i kvalitetnijim, ali sam njihove gotovo sve isprobala. Sa istim navikama sam nastavila i nakon porođaja, tako da sam ovih mesec dana izbegavala klasične gelove, ali im se uskoro vraćam. 

Kada je intimna nega u pitanju, prvih dana nisam koristila nikakvo sredstvo sem vode, a onda nastavila sa svojim omiljenim Lactacyd gelom koji je namenjem baš za periode ciklusa, trudnoće i nakon porođaja. Ovo je proizvod kom sam verna i sigurno ću nastaviti da ga kupujem. Traje 100 godina, tako da vam toplo preporučujem da probate, bez obzira da li ste trudnica ili ne.

Šampon protiv opadanja kose sam kupila na vreme, ulaskom u 8. mesec, da bi me čekao kad se vratim iz porodilišta. Odlučila sam se za Davines jer nisam ništa njihovo ranije probala, ali svakako možete izabrati bilo koji (Insight mi je prošli put bio odličan). Poznato je da tokom dojenja kosa ume dosta da opada, a meni je to prvi put počelo od 4. meseca jer sam, misleći da je opasnost prošla, prestala da koristim šampon protiv opadanja, a vitamine nisam redovno pila. Jasno je da ću ovog puta ispraviti grešku.

Tu je i prirodni dezodorans, koji bih svakome savetovala da počne da koristi tokom dojenja. Ja ih koristim i inače, nekoliko godina unazad, a o ovom Alverde sam vam davno pisala recenziju. Čim sam mu se vratila, jasno je koliko mi se dopao. Više o njemu pročitajte ovde. Nema potrebe bebu izlagati jakim mirisima, pa su najpozeljiniji oni bez ikakvih dodataka. Ovaj miriše jako nežno i gotovo neprimetno, pa sam ga zato i kupila.


Kremu za bradavice sam kupila preventivno i nakon nekoliko isprobanih od ranije, odlučila sam se za Babylove jer je najbolji odnos cene i kvaliteta. Prvi put sam ovu kremu nanosila nakon svakog podoja, plašeći se ragada, ali ovog puta to ne radim. Tačnije, još je nisam ni načela, a danas je mesec dana od porođaja. Ukoliko primetim da je potrebno, mazaću je, ali bez potrebe ne. Prvih dana mi se činilo da je neophodna, ali sam shvatila da je grudima potrebno da se ponovo naviknu na tu ulogu i da će koža sama ojačati, što se i desilo. Za ne daj Bože, kremica čeka na polici.

Borba protiv strija ne treba da prestane kada se porodite, jer one nastaju i skupljenjem kože. Iako trenutno privodim kraju Šaljića, na slici je druga krema, jer sam vam o toj pisala u prošlom postu. Iako sam tokom trudnoće probala neke višestruko skuplje, za negu kože sada mislim da mogu da se kupe povoljnije alternative. Zato je tu VZK tretman protiv strija, o kom ću vam utiske preneti čim počnem sa korišćenjem.

Pitala sam vas i u vezi ožiljka od carskog reza i većina vas je preporučila Contractubex i Melop, no odlučila sam da šansu dam ovom mini puteru brenda Out of Africa, 100% organskom, koji mi je ranije dosta pomagao oko starih strija. Kupljen je na iHerbu i nema ga kod nas, ali sigurno po zdravim hranama možete naći pravi ši puter. Koristim ga tek par dana, jer nisam razlišljala o ožiljku ranije nešto posebno, a ni sada mi ne smeta, najiskrenije. I da ga ublažim, i da ne uspem u tome, nije mi posebno bitno, pa zato nisam ni kupovala druge preparate.

I ono što trošim kao luda su tuferi za grudi, kao i većina žena koje doje, pretpostavljam. Ja ih nosim stalno, ne samo kada negde idem, pa su mi jako bitna stavka. Posebno je važno menjati ih redovno, čim primetite da su se "zaprljali", tako da je jasno da se brzo troše. Sa prvim deteom sam nakon probanih Nuk i Avent, shvatila da se najviše isplate Lilijevi i Babylove iz DM-a, ali sam ove Johnson's našla na akciji za istu cenu (sniženi sa 500 na 300 dinara), pa sam kupila zalihe jer mislim da su najbolji od svih navedenih.

Psiha

Slika preuzeta sa interneta.

A sada, definitivno ono najbitnije- kako se vratiti u "normalan" život nakon porođaja. Ja sam prvi put, ne znajući kako ću se snaći u novoj ulozi, bila jako pogubljena i to tek sad shvatam. Prvog meseca sa starijim detetom se ni ne sećam, prošao je u nekoj magli. Jedino što znam jeste da nisam izašla nigde iz kuće, ma ni iz spavaćice (izuzev odlaska do opšine zbog prijave bebe- što se sada radi u bolnici, i kratkih šetnji sa bebom). Ne samo da je sada sve drugačije, jer već imam jedno dete, već sam odlučila da budem aktivnija, makar to bio i odlazak u apoteku ili prodavnicu. Jedini problem je bio taj što sam se sada porodila carskim rezom, pa mi je trebalo oko nedelju dana da shvatim da ne mogu da uradim baš sve što želim zbog bolova. No, poslušala sam savet patronažne sestre iz škole trudnoće i kretala se što više. Bilo da je to brzinski odlazak do tržnog centra ili na doručak sa mužem. Beba je srećom, bar na početku, dosta spavala, tako da ne bi mi primetio da nisam bila tu. Podoji su nam jako česti, jer ga dojim na zahtev, tako da moji izlasci traju kratko, ali mi puno znače. To je jedina stvar koju sam uradila drugačije ovog puta i primećujem da se osećam mnoooogo bolje. Da se vratim još jednom na priču o kilaži, jer mislim da psihički i to dosta utiče... Iako sam pisala ceo post na tu temu (klik), dodaću da mislim da naša percepcija sebe u ogledalu, kao i hrana koju unosimo dosta utiče i na raspoloženje i na samopuzdanje. Ovog puta se nisam ugojila koliko onda, pre svega jer sam se porodila 3,5 nedelje ranije, a poslednje dve nedelje provela u bolnici, na njihovoj hrani. Ne mogu vam opisati koliko sam se bolje osećala i psihički i fizički, posebno jer nisam očekivala da ću ući u stare farmerke 10 dana nakon porođaja. Ne radi se samo o farmerkama, kao takvim, mislim da su one metafora i da taj "podvig" znači vraćanje u redovne tokove, obaveze i život. Naravno da treba da budete sa bebom, ali ne zaboravite i svoje potrebe i slobodno prepustite tati jedno popodne uz bebu, dok se vi opuštate onako kako vam je u tom trenutku najpotrebnije. 

Kako ste se vi negovale nakon porođaja- psihički i fizički?
Pozdrav :)

No comments:

Post a Comment